Bijplaatsen zonnepanelen (bij Solaredge SE4000 omvormer)

Laatste reactie 29/08/2022 20:19 door Jeffrey
· Markeren als ongelezen
Theo Janssen 1 maand geleden geplaatst
Beste forumleden, ik heb op dit moment 14 zonnepanelen liggen (LG NEON 300). Met bijbehorende SE4000 omvormer van SolarEdge. Mijn vraag is: is het mogelijk om hier nog extra zonnepanelen aan toe te voegen en zo ja welke / hoeveel? De panelen liggen op het zuiden. Dank voor jullie reactie
Jeffrey Rous 1 maand geleden geplaatst
Nu dus 4200Wp geïnstalleerd op een oude SE4000. Die mag je dacht ik tot 135% over dimensioneren (zou in de handleiding moeten staan). Dan zou je tot 5400Wp mogen gaan, 1200Wp extra, dus nog 4x een 300Wp paneel erbij als ze met dezelfde helling en oriëntatie komen te liggen. Maar dat zal dan wel flink aftoppen op de omvormer, maar die moet daar tegen kunnen. Ik gok dat je nu p300 of p370 optimizers hebt? Die zullen haast wel niet meer te vinden zijn, volgens mij zijn de S440 compatible, er is daar een sheet van te downloaden op de SolarEdge website. 
Theo Janssen 3 weken geleden geplaatst
Hallo Jeffrey, duidelijk antwoord. Bedankt
Jeffrey Rous 3 weken geleden geplaatst
Ik las vandaag wel dat de CPU versie van de omvormer minstens van een bepaalde versie/hoogte moet zijn, anders gaan de S440 optimizers niet werken! Gevonden, zie hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/72583192#72583192
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 23 August 2022 om 12:55
Aantal lezers 12
Aantal reacties 4