Monitoring omvormer aansluiten (Vragen &tips)

Laatste reactie 17/06/2016 14:23 door Lex
· Markeren als ongelezen
Lex Schiebaan 6 jaar geleden geplaatst
Soms is het even puzzelen voordat de omvormer is aangesloten op het internet. Heb je vragen hier over stel deze dan hier. Vermeld in ieder geval het merk en type omvormer en wat het probleem is.

Heb je de omvormer al op het internet aangesloten? Dan heb jij misschien vragen over een verbinding die weg valt. Stel ze hier.
Ronald Blaas 6 jaar geleden geplaatst
@lexschiebaan

Ik kan alleen maar zeggen dat de SMA op zeer regelmatige basis last heeft van het wegvallen van de verbinding.

Kan nog niet echt zeggen dat het aan SMA ligt of aan mijn internet. (heb net ander modem aangesloten) maar het neigt wel naar de SMA.. (welke overigens bekabelt is aangesloten)
reactie op @ronaldblaas:
Lex Schiebaan Hoi @ronaldblaas,

Valt de verbinding tijdelijk weg of moet je echt iets doen? Ik heb in het verleden ook wel eens een SMA omvormer gehad die regelmatig weg viel. Volgens mij heb ik het toen opgelost door in te loggen met Sunny Explorer (Bluetooth of bekabeld (Speedwire)) en daar handmatig het IP adres ingesteld. Misschien werkt dat beter.

Groeten, Lex

6 jaar geleden

Beantwoorden

Ronald Blaas 6 jaar geleden geplaatst
@lexschiebaan

De SMA heeft al sinds het begin een vast ip adres :)

Ik hoef voor de rest niets te doen.. Krijg alleen een aantal keer per week een rapport/melding dat er geen verbinding was met het web...
reactie op @ronaldblaas:
Lex Schiebaan @ronaldblaas Ok. Dan is het niet zo erg.

Tip: In de Sunny portal kan je de meldingen dat de verbinding verbroken is uit zetten of dat hij het alleen meld als de verbinding er een lange tijd uit ligt.

6 jaar geleden

Beantwoorden

Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 15 June 2016 om 17:20