Omvormer voor 141 volt?

Laatste reactie 16/11/2022 09:17 door Ed
· Markeren als ongelezen
Ed Cafferata 4 maanden geleden geplaatst
Bij een veiling nog 40 panelen gekocht die op 141 volt werken. Heb gehoord dat deze parallel aangesloten kunnen worden. Ben opzoek naar adres die een omvormer of Micro- omvormer kan leveren. Weet iemand hoe ik dit kan doen? Panelen komen van een grote powerplant. Zijn glas op glas.
Ed Cafferata 4 maanden geleden geplaatst
Plaatje op de achterkant
Jeffrey Rous 4 maanden geleden geplaatst
Slechts 63W/m2, volgens mij zitten we nu rond de 200W/m2 qua panelen... dus erg efficiënt is dit niet of je moet ruimte zat hebben 😳 Afhankelijk van wat voor soort omvormer je wil gaan gebruiken, 1-fase of 3-fase plaats je meerdere panelen in serie (N x Vmpp) om tot de juiste stringspanning van de omvormer te komen en onder de max spanning te blijven bij -10° (vuistregel +10% bij N x Voc optellen). Vervolgens die stringen parallel aansluiten op de MPPT tot max wat de MPPT aan stroom kan hebben. Uiteraard moeten de stringen wel allemaal dezelfde aantallen panelen hebben, maar ook dezelfde oriëntatie. Alleen denk ik dat je iets moet gaan doen per string aan beveilig voor die max reverse current van 2A. Nu heb ik geen ervaringen met thin film panelen, maar wellicht is er op de Solar Frontier (ook thin film panelen) site iets van design richtlijnen te vinden en hoe je dat moet beveiligen. Misschien iets van een diode in serie per string, pv solar diode connector? En ooit iets gelezen dat de panelen positief of negatief geaard moeten zijn, maar dat was dan misschien ivm oude omvormer met trafo of juist trafoloos, geen idee meer. Genoeg om uit te zoeken dus! Succes met je project.
reactie op @jefrous:
Ed Cafferata Dank je wel, ga ermee aan de slag. Klopt we hebben ruimte zat en deze 40 kosten samen evenveel als 1 nieuwe ;-) Huis is fase-1
4 maanden geleden

Beantwoorden

Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 15 November 2022 om 20:42
Aantal lezers 11
Aantal reacties 3