ure 370 zonnepanelen in combinatie met Enphase IQ7 plus (micro omvormers)

Laatste reactie 15/09/2020 10:45 door Jeffrey
· Markeren als ongelezen
Peter van den Hoek 1 week geleden geplaatst
Heeft iemand ervaring met het type paneel en omvormer?
Kan op internet niet erg veel vinden vandaar.
Patrick Looys 1 week geleden geplaatst
Persoonlijk vind ik, als er weinig over te vinden is, het al minder stimulerend om er iets van aan te schaffen. Uiteraard zegt het niks over de kwaliteit, maar er zijn genoeg merken waar wel wat over te vinden is en die gangbaarder zijn met prima kwaliteit. Dus waarom daar dan niet voor kiezen ipv een onbekender merk?
reactie op @patricklooys:
Peter van den Hoek Ik kan het merk en uiteraard op de websites de producten terugvinden, de panelen worden gemaakt door United Renewable Energy ( bestaat uit de vroegere merken; Net Solar Partner, Solartech en GINTECH). het bedrijf staat in de top 10 van Paneel leveranciers.
Enphase is een product uit de US met ruime ervaring met micro omvormers.

Wat ik niet kan vinden zijn de reviews/ervaringen hoe deze producten presteren en dat is wat ik zoek.
1 week geleden

Beantwoorden

Jan Huizinga 1 week geleden geplaatst
Hou rekening met onbekende merken die niet massaal op de markt zijn , dat er bij schade of vervanging op langere termijn 
moeilijk aan onderdelen te komen zal zijn.
🔥 Jeffrey Rous 6 dagen geleden geplaatst
IQ7+ icm 370Wp panelen.... tja, ik zou het zonde vinden.
IQ7+ geeft max continu output power van 290VA en de overige Wp wordt niks mee gedaan.
reactie op @jefrous:
Peter van den Hoek klopt, er zal op mooie zonnige dagen afgetopt worden echter als ik onderstaand artikel op internet lees zit er toch nog een voordeel om grotere panelen te nemen.
Hier een duidelijke uitleg van Laurens Knapen:
https://www.solar-bouwmar.../enphase-groter-is-beter/

Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag van je.

Peter

5 dagen geleden

Beantwoorden

Gerard Dut De link hierboven werkt niet:
Deze wel:https://www.solar-bouwmarkt.nl/advies-van-de-expert/over-omvormers/enphase-groter-is-beter/
4 dagen geleden

Beantwoorden

toon 1 overige reactie(s)
Patrick Looys 5 dagen geleden geplaatst
Als ik elk bedrijf moet geloven wat zegt in de top 10  te staan, dan passen ze daar nooit met z'n allen in 😉. En  het is maar net welke 'top 10' ze hanteren of zelf creëeren ;-)
🔥 Jeffrey Rous 4 dagen geleden geplaatst
Peter,
wat ik al zei "ik vind het zonde", maar met de huidige paneel prijzen zal het wellicht wel meevallen wat je meer moet betalen voor een 370Wp dan een 330Wp paneel.

Het klopt dat je dan eerder en langer op de dag meer opwek hebt.
Het ligt er ook een beetje aan wat jouw oriëntatie en helling van de panelen wordt.

Maar een micro-omvormer die van 10:00 - 15:00 op zijn max moet draaien (zie het plaatje bij die uitleg https://www.solar-bouwmarkt.nl/advies-van-de-expert/over-omvormers/enphase-groter-is-beter/) lijkt mij ook niet bevorderlijk voor de levensduur van de micro-omvormer.
En ja, dat is natuurlijk niet elke dag zo dat het een perfect stralende dag is.
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 11 September 2020 om 21:37
Aantal lezers 11
Aantal reacties 9